Info Sare

Clorura de sodiu (NaCl) numita si sare gema este una din cele mai raspandite substante din natura. Din vremuri strabune, oamenii pamantului romanesc si-au intampinat oaspetii cu paine si sare, simbol al belsugului si al bucuriei de a gusta roadele muncii.

In primele timpuri, oamenii au cunoscut sarea ramasa pe malurile lacurilor in vreme de seceta, ori vara pe tarmul marii. Mai tarziu sarea a fost descoperita in aglomerarile saline. Sa incercam sa patrundem structura acestui interesant mineral. Un bulgare de sare este format dintr-o ingramadire de cristale mari si transparente, ce au uneori o nuanta verzuie vanata. De multe ori in sare se gasesc mici fragmente de carbune sau de chihlimbar pe langa oxizi de fier sau argila cenusie.

Intre toate mineralele pamantului, sarea este cea mai cunoscuta. Se gaseste in lacuri, mari si oceane, de unde, daca s-ar extrage, pulberea alba ar fi raspandita pe pamant/uscat si ar forma un brau alb de sare gros de 125 m; sarea se afla in masive mari, care izbucnesc adesea la suprafata terestra. Importanta sarii ca aliment are la baza necesitatea organismului nostru de a primi anumite cantitati de sodiu si clor, cele doua elemente ale sarii. Fara prezenta substantelor minerale, intre care se afla si sarea, prin clor (60,78%) si sodiu (39,22%), procesele metabolice nu ar fi posibile, viata insasi nu ar exista. Dar cata sare trebuie sa mancam? „Sarea (NaCl) ajuta la transportul substantelor nutritive spre celule, contribuie la echilibrul fluidelor in organism si la mentinerea tensiunii arteriale. Astfel, 0, 5 gr de sodiu sunt de-ajuns, cantitate existenta in doua felii de paine si o cana cu lapte, ceea ce echivaleaza cu o lingurita de sare. Nu putine persoane consuma, insa, cantitati de 10 ori mai mari, obiceiul fiind asociat cu hipertensiunea arteriala si, implicit, cu accidentele cerebrale. In cazul acestor afectiuni se impune, intr-adevar, reducerea consumului de sare sub 1,8 g/zi.

Aportul crescut de sare mareste riscul de boala cardiaca si la persoanele supraponderale. O cale de reducere a aportului de sare o reprezinta consumul de alimente „nesarate“ (smantana, frisca, carne de vaca, de vitel, de porc, peste de apa dulce, paste fainoase, orez, leguminoase, varza, untdelemn etc.). In tratamentul bolilor cardiovasculare nu dieta are rolul principal, dar nici nu poate fi neglijata


Faceti cunostinta cu produsele noastre

Solicitati o oferta

Cunoscuti pentru:

  • Produse de calitate
  • Livrari prompte
  • Stoc pe masura necesitatilor
  • Consultanta si sfaturi

Noutati si oferte:

Preturi speciale la sare pentru piscina

Va oferim in acest anotimp Sare tablete ambalate in saci de 25 kg obtinute prin procedeu de vaporizare  import Austria pentru buna functionare electrolizorului piscinei dvs

 

Contact:

Strada Balanţei, Dobroești 077085, Ilfov

Telefon: 0727 838 455

E-mail: vanzari@cdigrup.ro